lördag 7 februari 2009

Väntan...

Det är det denna dagen har bestått av... väntan, på morgondagen. Jag skall gå upp tidigt, typ kl 6, så att jag hinner duscha och göra mig lite fin innan vi åker iväg till flygplatsen. Vi skall flyga från Gothenburg City Airport i Säve till Stansted Airport med Ryanair, planet går klockan 10.15.

När min pojkvän kom vid ett-tiden stod jag mitt i baket. Smart som jag är så har jag ju självklart läst igenom hela receptet och sett att chokladpajen behöver vila i kylen över natten, INTE. Det blev världens kladdigaste kaka, men med vispgrädde, frysta hallon och blåbär blev det en riktig hit. Mmm det var som att sleva i sig ren chokladsås, ljuvligt! Dessvärre åt jag alldeles för mycket så jag kunde knappt röra mig efteråt. Det blev till att lägga sig framför TV:n och se på "Djävulen bär Prada".

Efter fikat, innan vi började se filmen, betedde sig min pojkvän lite underligt. Vad nu, tänkte jag, och när jag vände mig om låg det ett paket på min dator. Vad var nu detta?! I kortet stod det att det var en tidig alla-hjärtans-dag-present. Jag öppnade, och inuti låååg... MAX FACTOR LIPFINITY LIPGLOSS!!! Det som jag lånade av mamma häromdagen! (Se tidigare inlägg) Åh, han är för underbar, min fina fina älskling.

Efter vi sett klart "Djävulen bär Prada" hade min pojkvän blivit lite hungrig, vilket jag verkligen inte var, men jag satte i alla fall igång med middagen. Det blev laxfiléer i smördegspaket med sesamfrö uppepå, ris, sallad och en sås. Såsen bestod av kokosmjölk, redning, olivolja med citronsmak, risvinäger, dragon, curry, salt och peppar. Inte för att skryta, men jag lyckas nästan alltid med mina såser. Jag åt lite grann i alla fall, för att inte verka osocial, och det var väldigt gott.

Just det, ikväll är det ju melodifestivalen! När börjar den? Klockan 20, eller nått sånt va? Mamma skulle kolla på den så jag antar att jag och min älskling gör det vi med.

Nu lär det inte bli fler blogginlägg på ett tag... kanske att jag hinner slänga in ett imorgon bitti. Men om så inte är fallet, ha det superbra tills vi hörs nästa gång! Jag skall ta MASSVIS med bilder i London och min pojkvän tar med sig datorn, så det kanske blir några inlägg i alla fall.

Missa inte melodifestivalen nu! Ha det bäst!
Kramkram <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar