fredag 6 februari 2009

Freaky Friday!

Haha va sjukt, det är ju faktiskt fredag idag. Inte för att den är speciellt freaky, men jag sitter och kollar på den filmen just nu, Freaky Friday. Jag har sett den hur många gånger som helst, men den är rätt underhållande. Jag diggar morfarn hihi, "EARTHQUAKE!!!" (se filmen så förstår du vad jag menar).

Kollade precis lite i den superfina kokboken som min pojkvän gav till mig i julklapp. Dessvärre har jag inte kunnat baka något ur den än, då jag inte har haft de ingredienser jag behöver. Det som brukar fattas är blockchoklad och vispgrädde. Så fort vi har det hemma är det som att det bor en mus i skafferiet som går och mumsar blockchoklad. Grädden brukar gå åt till matlagning, i såser eller till pannkakor. Okej, okej, jag är väl skyldig ibland till det där med blockchokladen, men inte alltid! Jag hatar när jag har sparat för att det precis skall räcka till något och så är det någon som har varit där och nallat. Nedrans... lika bra att börja gömma grejerna. 

Den här gången har jag laddat upp rejält med blockchoklad, men jag fick be min pojkvän att köpa med grädde imorgon för det glömde jag att köpa. Förmodligen blir det den smarriga chokladpajen som ni ser på bilden. Mmmmm... det är nästan så att jag blir sugen att ta ett bett på boken!

Det blev ingen myskväll med min kompis, det blev en myskväll med familjen istället. Hon hade en massa skolarbete att göra, plus att hon skall upp och jobba tidigt imorgon. Det kändes ganska meningslöst om hon skulle komma för att sedan åka direkt efter någon timme. Vi skall ses en annan dag istället.

Nej nu måste jag koncentrera mig på filmen! Sov sött! 
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar