söndag 8 februari 2009

Bayswater, London

Jag kan knappt fatta att jag sitter här på Umi Hotel, Bayswater, London! Men att hitta hit, det var inte lätt vill jag lova!

Efter att vi hade anlänt till Stansted Airport tog vi underground till Liverpool Street, för att sedan byta och åka till Lanchester Gate. Väl där sa en man till oss att det var gånganstånd till hotellet därifrån och det var då det började gå utför. Vi irrade runt med våra resväskor i nån timme, men till slut (efter att jag hade gått in på ett annat hotell och frågat om vägen) hittade vi det!

Vid den här tidpunkten var min mage helt tom, jag hade inte ätit sen
frukost, så vi dumpade väskorna på rummet och drog till Burger King. Den cheeseburgaren var nog det godaste jag ätit på riktigt länge, PLUS att den var UTAN den där äckliga grukan. GO Burger King in the UK!

Efter den väldigt sena lunchen gick vi runt och kollade lite i affärer. Jimmy köpte en Armani kavaj (!!) som var DÖSNYGG, och sen handlade vi lite mys till rummet, vin och choklad från Marks&Spencer.

Efter någon timmes slappande framför TV:n på hotellrummet var det dags för middagen, som avnjöts på Pingpong här i Bayswater. Det är en asiatisk restaurang där man beställer miniportioner av allt, man blandar typ till en egen måltid. Jag tog kyckling och sallad, det var sjuuukt gott. Det var någon vinägerliknande sås på, och den skulle jag kunna döda för att få känna smaken av igen!

Morgondagens frukost kommer SJÄLVKLART att avnjutas på Starbucks... Mmmmmm varför inte en Caramel Macchiato och en muffins?!

Nej, nu måste jag sova, jag skall upp 8 imorrn för att göra mig redo för en dag med SERIÖS shopping på Oxford Street, Bond Street, Harrods m.m...

God, I love London...
Se ya! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar