onsdag 18 februari 2009

Trötthet...

Helt plötsligt slog det mig hur trött jag är. Jag kom nyss hem från Göteborg, där jag bytte jeansen och fikade med en kompis. Vi fikade vid kronhusbodarna, hur mysigt som helst! De hade tänt en brasa där inne, och det fanns levande ljus på alla bord.

Jag har ett problem. Idag har jag säkert tuggat 25 tuggummin. Nu får det vara NOG. Imorgon tar jag inte med mig några tuggummin till skolan. Jag köpte nämligen två paket med 50 st i vardera för 49 kr på Apoteket härom dan. Det första paketet är nästan slut. Det här är riktigt pinsamt ju! Dessutom mår min mun och min mage inte så bra. Jag känner mig ständigt törstig på grund av allt sötningsmedel. Tarmarna borde vara helt fuckade vid det här laget, men hittills har jag inte märkt någon skillnad. Seriöst, tuggummiförpackningar borde ha varningstexter på sig. Typ "Varning, starkt beroendeframkallande" och "Överdosering skadar din hälsa" eller liknande.

Usch, imorgon skall jag redovisa att jag har läst den där förbaskade boken i svenskan, du vet, den som gav mig idéen om namnet till den här bloggen (nämligen boken "Mörker och blåbärsris"). Jag har inte förberett mig alls. Jag tänkte bara läsa igenom det jag sammanfattat lite och kanske skriva några stödord. Det brukar oftast gå lättare för mig, ju mindre jag har övat. Jag blir bara mer nervös ju mer jag övar. Det är lika bra att ta det coolt och köra på med det som dyker upp i huvudet när jag väl står där framme. 

Nej nu skall jag snart krypa ner under mitt duntäcke, jag är lite frusen faktiskt.

Sov gott nu så hörs vi imorgon!
Nattinatti <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar