onsdag 4 februari 2009

Sallad!

Det är dags att jag blir lite nyttigare, ikväll i alla fall. Det är helt sjukt vad mycket skräpmat jag har ätit den senaste tiden! Jag har ätit grillade mackor med chips, hamburgare, chokladkakor och ännu mera mackor! Dagens middag blev något nyttigare, blodpudding (visserligen med lingonsylt), stekt ägg och en STOR sallad. Dessutom drack jag apelsinjuice till, för då tar kroppen bättre upp järnet ur blodpuddingen.

När jag säger nyttigt så menar jag inte ENBART grönsaker och frukt. Jag menar riktig mat liksom, typ pasta, potatis, fisk, kött. Helt enkelt sådan som inte är snabbmat. Det är så som alla borde äta, enligt tallriksmodellen.

Nog om mat, mitt prov i redovisning och beskattning gick bra. Först blev det fel hela tiden, men efter att jag suddat ut hela bokslutet, gjort det en gång till och ändå fått fel så insåg jag att jag hade glömt att subtrahera vid skattekostnaden. Det är ju typiskt, men tillslut blev det ju rätt i alla fall.

På UF-lektionen hade jag och en av mina medföretagare (den tredje var sjuk) fullt upp med att skriva ett tävlingsbidrag till "Bästa Vara". Det fick bara vara en A4 med en bilaga, som skulle innehålla en bild på produkten. Det var lättare sagt än gjort. Vi fick korta ner det vi hade skrivit rejält, men tillslut blev det ganska bra ändå.

När jag kom hem från skolan förut, vid tretiden ungefär, var det bara att strosa in i tvättstugan och köra igång en maskin, jag har verkligen inte tvättat på jättelänge. Jag tog ner lite tvätt medan maskinen var igång, men sen ringde det på min telefon hela tiden och folk skickade sms som galningar så jag blev lite distraherad. Därefter tömde jag diskmaskinen och gjorde det fint i köket. Nu känner jag mig duktig som faktiskt bidragit med något för familjen. Jag hoppas att ni också hjälper era mammor, de gör ju faktiskt allt för er! Kom ihåg det, din mamma är BÄST! 

Ha en trevlig kväll! Pusspuss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar