tisdag 17 februari 2009

Jösses, vilken dag!

Idag kl 17 slängdes jag direkt in i köket på Café Kharma. Jag arbetade i 2 timmar innan chefen kom och pratade med mig om min eventuella anställning. Ännu har jag inte fått jobbet, han var tvungen att prata med sin fru först (hon är delägare av caféet). Därefter skulle han höra av sig till mig. Jag har ju t ex ingen kassavana och jag är ingen barista. Därför kommer jag att behöva 2 dagars utbildning. Dessutom går jag ju i skolan, det kommer att påverka tiderna jag kan arbeta och han är orolig för att jag en dag kommer att komma och säga att jag inte kan jobba, för att det är för mycket i skolan. Jag förstår honom helt och fullt. Det kostar ju faktiskt pengar för dem att anställa och utbilda mig. Han vill vara säker på att han fattar rätt beslut. Hur som helst, om jag får jobbet, kommer jag ALLTID att göra mitt bästa, han skall inte känna att han slösat tid och pengar på mig! Snälla, snälla... jag vill verkligen, verkligen jobba på det underbara Café Kharma! 

För övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Vi har bara två lektioner på tisdagar, lyckligtvis (..inte) med VÄRLDENS håltimme mellan lektionerna. Bambamaten sög hårt idag så det blev donken med en klasskompis, efter att jag skulle byta jeansen. Dessvärre hade de inte min storlek så det blir till att åka in till mitt kära Göteborg imorgon och hämta jeansen på JC i Kompassen, de har hängt undan ett par till mig. Aja, hoppas att knappen och dragkedjan är bra på dem...

Efter skolan gymmade jag en timme, bastade och duschade innan jag skulle gå bort till caféet.

Nu sitter jag uppe i vardagsrummet med mamma och min syster och "ser" på Bygglov. Jag sitter väl mest med datorn egentligen. Nyss fikade jag citron te med VÄRLDENS största honungsklick i. GUD VA GOTT! Du borde testa! Honung i citron te är verkligen beroendeframllande!

Drick massa te nu och ha en mysig kväll framför TV:n, så hörs vi imorrn!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar