tisdag 3 februari 2009

Hem, ljuva hem...

Trots att den här dagen egentligen var väldigt slapp, är jag verkligen jättetrött. Jag antar att det beror på att jag spenderade 1 timme och 35 minuter på gymmet. Jag hade vart där i en timme när tre av mina klasskompisar kom och då ville jag ju vara med dem lite också. När klockan var 11.20 gick jag ner till omklädningsrummet och bastade medan de andra var kvar i gymmet. Gud så skönt det var! Jag skulle kunna ha suttit därinne i en evighet, men plikten kallade. Jag klev ur bastun efter ca 10 minuter, duschade och fönade håret för att sedan gå och äta med mina kompisar och därefter ha en enda lektion i internationell ekonomi.

Nu är jag hemma igen i ett tyst och öde hus. Aaaah, ensamhet. Ibland är det så otroligt skönt att vara ifred, speciellt när jag måste läsa något skolrelaterat (jag brukar ha svårare att koncentrera mig när de andra är hemma). Innan jag tar bussen och pendeln till Göteborg sen måste jag räkna igenom repetitionshäftet i redovisning och beskattning en sista gång. Det känns som att jag bara övar och övar, trots att jag redan kan allt. Men men, det är väl lika bra, eftersom att jag har ett sista tomt häfte kvar att öva i. Jag brukar alltid ta typ 5 st (i alla ämnen där man räknar). Sen räknar jag tills jag nästan kan alla siffror utantill.

Nej nu måste jag faktiskt dra igång med pluggandet snart, trots att min motivation är EXTREMT låg just nu. Jag hoppas att ni får en underbar eftermiddag så kanske vi hörs senare ikväll! (Om jag orkar blogga, beror på hur sent vi fikar, kan bli länge beroende på att jag och min kompis ÄLSKAR att tjöta)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar