söndag 1 februari 2009

Mmm... Vilken tårta!

När vi kom ner till min farbror möttes vi av ett varmt och välkomnande kök där tårtan redan stod på bordet och kaffekokaren stod och puttrade för fullt. Min lilla kusin satt tålmodigt vid bordet och väntade på en signal, som visade att det var ok för henne att äntligen kasta sig över godsakerna. Min andra kusin var lite mer tålmodig. Han ville hellre att jag skulle komma och titta på en ihopfällbar racerbana som han hade fått, och var inte alls lika intresserad av alla sötsaker som fanns i köket.

Tårtan smakade gudomligt! Tyvärr var den det enda jag åt av, eftersom jag var så mätt efter min pizzabit som jag nyss ätit till lunch.

Efter fikat gick vi hem och hämtade våra träningsgrejer för att direkt dra iväg till Friskis&Svettis. Skivstångspasset var som vanligt lika kul, men idag var det något mindre folk än vad det brukar vara. Jag antar att det berodde på det underbara vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar