fredag 13 februari 2009

London, dag 5 + fredag hemma

Puh... sista dagen. Jag packade så mycket som möjligt på kvällen och la allt på sin plats så att jag skulle slippa springa runt som en galen höna på morgonen. Jag la till och med iordning min pojkväns saker, som den pedant och det kontrollfreak jag är. 

På morgonen var det bara att hoppa in i duschen och göra sig i ordning för en sista starbucks-frukost. Den bestod av en caramel macchiato med extra espresso. Utan den extra espresson smakar den inget, tycker jag i alla fall.

Efter frukosten gick vi tillbaka tillbaka till hotellet, la resverskorna i bagagerummet och checkade ut. Därefter hade vi inget att göra förrän vid två, då vi var tvugna att ta tåget till flygplatsen. Vi gick en promenad i Hyde Park, tittade lite i affärer, vi åt lunch på Waffle House, jag gjorde manikyr (bubblegum rosa!) och sen köpte jag en klocka (DKNY) i sista minuten.

Resan hem var seg, jag och min pojkvän lutade oss, halvsovandes, mot varandra. På flyget läste jag hela tiden. Det kändes som att det gick jättefort att komma hem då. 

Väl hemma fick jag reda på att mitt marsvin hade dött. Jag visste att det skulle hända. Jag kände det på mig redan innan jag åkte, för han har varit dålig länge. Jag känner mig så himla kass, för jag älskade honom inte, inte så som jag älskade mitt första marsvin, Fluffy. Domino var jättesöt och jättesnäll på alla sätt och vis, men han var inte Fluffy, och därför kunde jag aldrig älska honom. Fy, jag är en hemsk människa. Domino har alltid haft Pål Plutt, min systers marsvin, att ty sig till. Därför har han aldrig haft ett behov av närhet till mig, så som Fluffy hade. Nu sitter Pål Plutt ensam i buren i ett hörn. Han varken äter eller dricker. Han har inte gjort det sen Domino dog. Stackarn, han dör nog om några dar. Jag försökte ge honom lite sallad, men han bara luktade på den och vände sig in mot hörnet igen. Jag önskar att jag kunde göra något för honom, men det snällaste är väl egentligen att bara låta honom vara och somna in i lugn och ro. Det känns hemskt att säga det, men sånn är verkligheten.

Imorse när jag vaknade var jag helt groggy. Jag kunde inte somna om, så jag gick upp och åt frukost. Sen skyndade jag mig att slänga ner alla träningskläderna i väskan och drog till gymmet. Jag gymmade i knappt en timme, sen bastade jag och duschade jättelänge. Jag gjorde inpackning och smörjde in mig med krämer, fönade håret och sminkade mig. Därefter drog jag till Kungsmässan, köpte Coca-cola (GUD, det var sjukt gott, jag var törstig efter träningen), godis och sen gick jag runt lite och hittade VÄRLDENS snyggaste Replay-jeans inne på JC. Jag som letat efter jeans som en tok! Det gick på 1299 kr, men det är det *** värt, så snygg som min rumpa är i dem. Sen gjorde jag några fler ärenden, som har med morgondagen att göra (ALLA HJÄRTANS DAG!) Kan tyvärr inte skriva vad, för min pojkvän är en trogen läsare av min blogg.

Glöm inte att uppvakta din älskling imorgon nu!
Pusspuss <3

P.S Missa inte Let's Dance ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar