måndag 2 februari 2009

Studier

Dags att ta sig i kragen och kolla lite på utbildningar. Det är ju i höst det gäller, då är det bye bye mamma och pappa, hej hej studentliv. Hela eftermiddagen har jag suttit och kollat på studierelaterade saker, bland annat studentbostad och utbildningar. Jag har anmält mig till högskoleprovet (för 2:a gången) och hittat en utbildning i Stockholm som jag skulle kunna tänka mig. Min pojkvän skall eventuellt studera där och jag vill ju vara där han är. Om jag inte kommer in får jag väl ta ett jobb eller nått, men det lär nog inte vara något problem, jag har bara VG:n och MVG:n hittills. 

Gud, allt detta intensiva informationssökande tar verkligen musten ur mig. Tur att Lipstick Jungle börjar om en halvtimme så att jag får vila lite och bara sitta och glo på TV ett tag. Just i denna stund hålls förresten galan med det stora bloggpriset. Den går att följa live på
 aftonbladets hemsida.

Seriöst... min lugg är sjukt lång nu. Jag måste göra något åt den, jag drunknar ju bakom den. Jag får väl fixa frillan i London, om det inte kostar skjortan. Jag skulle gärna vilja bli blondare också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar