onsdag 4 mars 2009

Vår och värme

Jag längtar som en GALNING efter våren. Idag kände jag hur solen värmde mina kinder när jag stod och väntade på bussen och det kändes nästan lite vårigt. 

Väl hemma gick jag och erbjöd mig som hundhjälp hos några grannar, ifall de någon gång inte har tid att rasta hundarna. Jag stod och småpratade lite för att sedan ta en skön promenad i solskenet. Jag älskar solen, det gör jag verkligen. Väl inne i skogen höll ett gäng gubbar på att röjja för fullt, jag hörde deras motorsågar i fjärran. Det luktade UNDERBART av gran. Oavsett hur mycket jag än älskar stadslivet kommer jag alltid att vara en lantis ända in i de djupaste delarna av mitt hjärta. Tänk bara, doften av koskit... Det är då det verkligen är vår, när bonden har gödslat sin åker. Visst, doften är INTENSIV, men det är ändå något med den som får mig att känna mig lycklig och fridfull. Detsamma gäller doften av hästar. Jag har ridit i 5 år och haft egen sköthäst. Sen kändes det som att ridskolan inte gav något längre, och någon egen häst var det aldrig tal om så det blev lagt på hyllan. Men att rida, åh, det älskar jag verkligen. Det bästa är att rida western. Sadeln är HUR SKÖN SOM HELST, som en fotölj. Hästen kan leva rövare hur mycket den vill, jag kommer ändå att sitta stadigt, jag har dessutom en knopp att ta tag i. Westernridning känns mycket friare än t ex dressyr. Nu VILL hästen själv arbeta. Ibland, när jag har ridit dressyr, känns det som att jag tvingar hästen att gå på tygeln. Det är som vi bråkar med varandra. En ständig kamp. En RIKTIG westernhäst däremot, den kastar sig glatt iväg i snabbare gångarter och den vill verkligen ut på upptäcksfärd i skogen, precis som du. Du måste bara testa någon gång, det är verkligen värt det!

Nej men gud vad jag babblar, jag måste plugga nu ju! Jag har tyskaläxa och sen skulle jag behöva börja plugga lite smått inför provet i Internationell Ekonomi.

Vill bara berätta vad jag gjorde i skolan också. Idag hade jag ju som sagt mitt prov i Affärsjuridik, vilket gick... bra. Jag svarade på alla frågor, men jag vet att jag har fel på minst en. Aja, G får jag ju i alla fall, det vet jag. Efter lunch hade vi UF-lektion, då vi började fixa vår monter inför mässan. Vi skall måla den härligt chokladbrun, eftersom vi, Drömpralinen UF, säljer superlyxiga chokladpraliner. Dessvärre räckte färgen bara till 3 delar av 8, så vi bad lärarna att köpa mer färg. Förhoppningsvis får vi färgen innan veckan är slut.

Ha en uuuuuunderbar kväll nu! Lev livet, du vet aldrig när det tar slut!
Kramkram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar