söndag 29 mars 2009

Blå...

Denna underbara färg... Blått, som havet och himlen. När jag var mindre var det min absoluta favoritfärg. Nästan alla mina kläder, jeans, tröjor, kjolar... allt var blått. När vi målade om i mitt förra rum, i huset där vi bodde innan, valde jag en underbar färg, en färg som får mig att tänka på sommaren. Färgen jag valde var himmelsblått. Nu behövde jag aldrig vara deppig för att molnen dålde det vackra bakom sig. Nu hade jag en klar sommarhimlen där, i mitt rum.

Vid ett-tiden idag tog jag och min pojkvän en promenad ner till havet. Det var en hel del folk ute, på grund av det fina vädret. Vi stannade och fikade på ett café nere vid vattnet. Det var härligt att höra måsarna igen, nu vet jag att sommaren inte är långt borta. I trädgårdarna kämpar krokusarna tappert för att trotsa de kalla nätterna och eventuell frost. Åh... tänk när det blir löv på träden igen! Jag kan knappt bärga mig! Jag älskar att höra när vinden griper tag om björkens lövfyllda grenar och får dem att prassla så där som bara björklöv kan. Då... DÅ är det sommar! Dessvärre är det ett tag kvar, men längtar, det gör jag!

Sov gott nu! Dröm om sommar, sol och värme!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar