måndag 30 mars 2009

Måndag, måndag, måndag...

För mig känns det lite konstigt, det känns som att jag har hoppat över söndagen och gått direkt på måndagen. Antagligen för att högskoleprovet tog upp hela lördagen, plus att jag gjorde det i min skola.

Nu sitter jag här, i mitt rum, väntar på att klockan skall bli kvart i nio, då jag skall gå ner till bussen. Jag orkar inte gå till skolan jag bara längtar till lovet nu! Då skall jag hem till farmor och farfar, från torsdagen till söndagen. Kommer kanske inte att kunna blogga då, men vad gör det?! Jag får vila mitt sinne! Det är så otroligt fridfullt hemma hos dem, precis vad jag behöver just nu. Att bara kunna sitta ner och läsa en bok, det är något jag inte hinner med speciellt ofta. När jag väl läser är det den korta stunden som jag åker buss varje morgon, annars läser jag bara skolböcker.

Idag måste jag verkligen börja plugga på mitt grammatikprov i tyska. Jätte... kul... typ. Sen har jag några häften om det nationella provet i svenska på onsdag. YES! Fem timmar, uppsatsskrivning.... Najs... 

Ha en bra dag nu! 
Kramkram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar