söndag 22 mars 2009

Ray Ban

 
Jag ÄLSKAR mina nya solglasögon, som fick följa med mig hem idag från Göteborg. Det blev tyvärr ingen skinnjacka, jag har hittat en jag gillar på H&M för 498 kr, fast den var slut i svart. Den jag provade var vit, väldigt snygg den med, men jag har lovat mig själv att INTE köpa fler vita jackor. Minsta lilla smuts syns direkt! 
Väl hemma åt jag en uuuuuunderbart god middag, min favoriträtt, nämligen mammas broccolipaj! SJUKT god! Den innehåller broccoli (såklart!), skinka, ost, äggstanning, pajdeg, kryddor och lite annat smått och gott.
Efter maten var jag tvungen att skriva mitt PM inför det muntliga nationella provet i Svenska B. Ett PM är en slags sammanfattning över det jag skall prata om, inklusive källhänvisning. Det blev inte världens bästa PM kanske, men det fick duga. Jag hatar när det bara är tillåtet med ett visst antal ord, jag går alltid över gränsen. Den här gången gällde max 300 ord, jag skrev självklart 318. Suck... Jaja... det är bara att börja korta ner lite. Men då blir det ju så stelt! Blaaah, jag hatar sånt. Någon som känner igen sig?!
Jag orkar inte gå till skolan imorgon! Jag är galet trött på den. Jag vill bara sitta ute i solen, med mina Ray Bans, någon rolig att prata med och äta glass eller nått.
Aja, får se vad det blir av ett imorrn, direkt efter skolan blir det i alla fall gymmet, sen skall jag hem till min underbara pojkvän och mysa. Han lovade också att hjälpa mig lite med matte, jag har prov på fredag.
Ha en skön kväll nu, sov sött!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar