torsdag 19 mars 2009

Underbara solsken!

 
Åh vilken underbar dag! Efter frukosten tog jag en lååååång promenad i skogen. Jag lyckades gå vilse en stund men lyckligtvis hörde jag röster, två tanter var ute och promenerade, och då hittade jag tillbaka till stigen. Jag var inte helt lost, jag visste ju åt vilket håll jag skulle gå, men jag hade tagit fel stig och hamnat ute i vildmarken. Det är lätt hänt. Skogen är proppad med stigar åt alla möjliga håll. En del är upptrampade av djur, andra av människor.
Jag tycker att det är mysigare att gå i skogen än att gå vid vägen. Det är så rogivande och nu har även fåglarna vaknat till liv med sin sköna sång. Några myrstackare var i full färd med att leta barr för att bygga ut stacken. Det är härligt att se alla djur och insekter komma fram igen från sin långa vintervila. 
Jag såg ett bi idag! ETT BI! Nej, inte bara ETT bi, MASSOR AV BIN! De surrade som attan i krokusarna vid uppfarten till vår väg. Det var riktigt härligt att se dem! Nu känns det verkligen att våren inte är långt borta! Dags att köpa ett par solbrillor snart då. Funderar på ett par Ray Bans Wayfarer eller varför inte ett par Marc Jacobs?
Du får ha en underbar kväll, njut av livet, imorgon är det fredag! Just det... fredag... jag skall på födelsedagsfest, jag måste köpa present då ju! Hrmm... Äh, det löser sig, hur som helst så blir det PARTY! 
Kramkram <3

1 kommentar:

  1. Haha, jag gillar solglasögon, men dom dyra lyckas jag alltid ta i sönder ;-) Och du får ha med din gps när du går ut =)

    SvaraRadera