torsdag 5 mars 2009

Hemma-mys

Nu sitter jag här igen, i mitt rum och myser, med Hello Kitty-filten min pojkvän gav mig i julkapp förra året. Jag ÄLSKAR den. Den följer, precis som min MacBook, med mig överallt i huset, vid alla tidpunkter. Jag kan inte leva utan filtar. Det är sjukt mysigt att sitta framför brasan med en filt och prata i telefon med någon jag tycker om. Jag skall LÄTT ha en öppen spis i mitt framtida hus.

De senaste dagarna har mina kvällar framför TV:n inte bestått av speciellt mycket TV-tittande. Jag har inte kunnat slita mig från hemnet en enda sekund! Jag är helt galen, jag sitter och tittar på lägenheter hela tiden! Dessvärre har jag inte råd att köpa en, det får bli en hyresrätt, men det är ändå kul att se vad det finns. 

Jag har bestämt mig nu. Eller ja... jag har en plan i alla fall. Efter studenten skall jag jobba juni, ta körkort i juli och flytta hemifrån, någon gång i augusti kanske. Jag tänker flytta oavsett om jag kommer in, på handelshögskolan i Göteborg, eller inte. Kommer jag inte in så skall skaffar jag ett jobb istället och söker igen om ett år. Jag kanske rent utav hittar min drömutbildning under mitt sabbatsår, ett som INTE ALLS har med ekonomi att göra! Vem vet... Jag ser ju gärna en hund i bilden också... men det är inte prio nummer ett.... 

Imorgon har jag en sjuuuukt skön sovmorgon, ända till klockan 11.10. Mmmm jag skall sova lääääänge. Jag har bara två svenskalektioner och sen går jag en stund till gymmet innan jag möter upp min pojkvän och syster för att ta bussen hem.

Jag har bestämt mig för att dra ner min träning från ca 5 ggr/vecka till 2 ggr. Det behövs faktiskt inte mer. Jag har ändrat min syn på träning. Nu vill jag göra det för att må bra och hålla igång, inte för att ha den perfekta kroppen. Dessutom är jag redan perfekt, och det är du med! Sålänge du är du, och jag är jag, för ingen är identisk med oss. Kom ihåg det!

Ha en skön kväll! Nu skall jag dricka citron te med honung i! Mums!
Kramkram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar