onsdag 21 januari 2009

Varför måste det påverka andra...

Jag vet att jag kan verka lite konstig ibland, då när jag är så där slö och seg som bara jag kan vara (som jag var igår efter lunch). Jag vet att alla jag älskar bara bryr sig om mig när de säger att jag borde äta mer. Problemet är bara att jag inte kan, för om jag gör det så mår jag dåligt. Jag kan inte äta för mycket för då känner jag mig obekväm i mig själv. Det är inte lätt att ha en ätstörning, jag har haft den sen i början av 1:an på gymnasiet och nu går jag sista terminen i 3:an. Det går upp och ner, jag försöker lära mig hur jag bäst kan leva med den i balans med både mat och träning. Jag tränade som en tok nyss och jag kände att det blev för mycket för min kropp, jag var liksom tvungen att proppa i mig mat för att inte fullkomligt rasa i vikt. För tillfället springer jag 2 ggr i veckan och tränar skivstång eller skiv/kondition 2 ggr i veckan. Det blir fyra gånger det och det är rätt lagom. Däremot tidigare kunde det bli flera träningspass om dagen. Upp tidigt på morgonen för att springa en morgonrunda och sen på kvällen medelpass på friskis. Nej, så får det aldrig bli igen. MAX 1 gång per dag och helst en vilodag därimellan.

Det gör mig så ledsen att det är så många som lider av samma problem som jag. Det är så svårt att förklara för dem som aldrig har känt såhär hur det känns, men en sak är säker. Jag är inte ensam. Jag vet inte varför jag blev sjuk men jag tror att jag kan ha blivit påverkad av min bästa kompis. Hon började helt plötsligt äta supernyttigt och hon tränade regelbundet. Det fick mig att börja tänka över mina egna vanor, en 200 grammare Marabou varje fredag... nej tack, nu skulle jag med bli nyttig. Men nej vad fel det blev. 

Tjejer därute, ni som har/inte har ätstörningar! Ni är fantastiska precis som ni är, därför att ni är alla original! Det finns bara en enda person som är som du, och det är ju faktiskt du själv! Du skall vara stolt för det som gör dig egen och aldrig skämmas för den du är, för det kommer alltid att finnas någon som älskar just dig! Ta till dig de här orden och gå till skolan/jobbet/vad det nu kan vara, och visa att du är stolt för den du är. Du är grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar