fredag 23 januari 2009

Fredag kväll

Ihoppad mysbyxor är jag väl förberedd för en myskväll framför TV:n med min älskling och en påse godis. Han sitter brevid mig nu med sin dator och säger att jag har vackra öron. Hihi han är för go den. I natt skall vi se på film och jag tänker INTE somna. Jag skall hålla mig vid liv vad som än krävs! Allt för många gånger har han kunnat säga "Vad var det jag sa?!" men det ska han *** inte kunna göra den här gången. Jag får helt enkelt se till att inte göra det för bekvämt för mig för det är då det är svårast att hålla sig vaken. 

Imorgon tänker jag sova läääääääänge. Sen kanske jag tar med min älskling ut lite och om han är riktigt snäll kanske jag tar med en termos med varm choklad och ost mackor. 
Vad säger du om det älskling? Han ser inte det jag skriver just nu för han är upptagen med något spel på sin dator. Han tog med den hit så att han kan plugga i helgen, han läser Teknik med inriktning på datorer och då har de ett ämne som heter Cisco där allt studiematerial finns på internet. Jag har lovat honom att hålla mig ur vägen när han väl pluggar (jag måste ändå läsa en dötrist svenskabok, Bland mörker och blåbärsris, som komiskt nog gav mig inspiration till namnet på den här bloggen).

Efter att jag gjort alla mina ärenden förut idag hade jag lite tråkigt (jag väntade på att min pojkvän skulle sluta skolan) så då gick jag runt i lite olika affärer. Jag hittade en pocketbok som verkar jättebra, den heter Bergdorfblondiner, skriven av Plum Sykes som är redaktör för Vouge i USA. Boken är späckad med välkända härligheter så som Chloéjeans och Marc Jacobs-väskor. Enligt mig är det här den ultimata sportlovsboken (den är inte heller speciellt tjock). Ett måste för alla lässugna modefreak därute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar