måndag 19 januari 2009

Ett litet problem bara...

Kom nyss hem från en underbar joggingtur. För tillfället springer jag till kyrkan och tillbaka för där är det asfalt hela vägen. Det är alldeles för isigt att springa på grusvägar så här års. I vanliga fall springer jag hellre på grusvägarna eller i skogen eftersom att det är så lugnt och skönt och jag slipper möta en massa människor. Mina joggingturer är heliga stunder då jag släpper allt och bara springer iväg en stund. Det är riktigt befriande, testa du med.

Jag har ÄNTLIGEN fått tag på japanskaboken! Eller nja... jag har i varje fall lagt undan ett exemplar till imorgon så det blir till att åka in till Göteborg direkt efter plugget och kila bort till Akademibokhandeln i Vasastaden. Nu slipper jag i varje fall att skämmas mer på grund av att alla andra har boken utom jag.

Idag gick jag för att leta rätt på en kalender i fickformat eftersom att jag är så förbenat trött på den stora tegelsten till kalender jag har för tillfället. Det är nästan så att jag behöver ha med mig en hel trunk till skolan varje dag. Jag hittade en jättesnygg på Wettergrens för 89 kr (80 kr med CSN-kortet, Guds gåva till studenterna). Därefter gick jag inte till Kicks en sväng bara för att titta lite på nagel- och handvårdsprodukter. Mina händer fullkomligt SKRIKER efter att bli lite ompysslade. Jag har alltid varit en nagelbitare, nu för tiden periodvis. Om jag är stressad biter jag ner dem, annar brukar jag klara av att inte bita. Jag frågade expediten efter en bra handkräm, eftersom att huden på mina händer spricker och det gör så himla ont. Hon rekommenderade mig Biotherms handcréme som det dessutom var extrapris på. Jag gav 115 kr och jag älskar den redan efter första användningen!

Nu till ett litet, pytte problem som har uppstått på grund av att jag alltid är så hypad och blir förblindad av allt det härliga. Färjan vi skall åka med till London avgår från Esjberg, på andra sidan Danmark. YES! Det är bara att vandra till fots, dags att skaffa ett par rejäla vandrardojjor. Det blir antagligen så att vi avbokar och tar flyget istället eftersom att det kostade lika mycket. Egentligen är det nog skönare också... men men... jag måste ringa min pojkvän nu och bestämma hur vi skall göra. Det ordnar sig säkert, precis som allting alltid brukar göra. 

P.S Missa inte Lipstick Jungle ikväll! Kl 21 sitter i alla fall jag bänkad i TV-soffan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar