torsdag 29 januari 2009

Hem ljuva hem...

Det finns inget skönare än att komma hem från ett riktigt jobbigt träningspass. Idag körde jag extra länge eftersom att jag gick till gymmet först, sprang lite på löpband och testade några maskiner. Det var rätt skönt faktiskt, att vara lite uppvärmd innan skivstången, för jag brukar alltid stå och frysa därinne i salen innan passet drar igång. Skiv/konditions-passet var precis lika roligt som vanligt och jag älskar verkligen musiken, den passar så himla bra till övningarna! 

När vi satt i bilen på väg till träningen, jag, min syster och min pappa (han skulle på dubbelpass i spinning som var samtidigt som vi tränade) började vi diskutera vad vi skulle äta imorrn. Både jag och min syster röstade för hemmagjord pizza. Då kom vi på att vi nog inte hade alla ingredienserna för att det skulle räcka till 2 pizzor, så på vägen hem fick vi svänga in på Willy's och handla chilisås, skinka, jäst m.m... Jag är ett hawaii-freak, så det blir en hawaiipizza och sen en med béarnaisesås, köttfärs och champinjoner (URK!!! Den får de andra gänra äta av om de vill, för jag totalvägrar.)

Den här helgen blev plötsligt fullbokad. På lördag skall jag hem till min pojkvän för hans pappa fyller år och på söndag skall jag fira min farbors flickvän. Eventuellt lär jag få klämma in en filmkväll på lördag, men den skall nog få plats. Jag klagar i alla fall inte, för jag tycker om att vara där det är fullt med folk så det lär bli en mysig helg att se fram emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar