fredag 30 januari 2009

Kvällen är räddad!

Så fort jag slutat skolan skyndade jag in på ICA, köpte brittiska Vouge (för att få lite inspiration och shoppingtips inför London-resan) och en coca cola. Sen gick jag till Kungsgodis (de har godare godis som inte finns på ICA). Därefter hade jag fixat allt för en toppen hemmakväll!

Väl hemma var det bara att kasta sig in i köket och börja med pizzadegen. Den bråkade lite med mig och det kom mjöl överallt, men annars gick allting som smort. När min syster kom hem hade degen precis jäst klart och jag hade hunnit göra i ordning alla påläggen. Vi hjälptes åt att "pynta" pizzorna. Vi bråkade lite om vilken vi skulle börja med men då kom jag på idéen att göra hälften-hälften. Alltså, halva pizzan var en hawaii och den andra halvan en béarnaisepizza (yuck). Efter det körde jag in den i ugnen. Sen ringde klockan exakt när mamma och pappa kom innanför dörren. Snacka om tajming! Min pizzahalva (vilken var den enda jag åt av) smakade gudomligt. Jag kan verkligen längta efter hemmagjord pizza ibland! Enda nackadelen med att göra hemmagjorda pizzor är att det tar så lång tid och att det blir ett ENORMT berg av disk. Jag brukar göra så att jag diskar medan pizzorna är i ugnen, så slipper jag stå med det efter jag ätit (vem orkar då liksom).

Om nån timme börjar Let's Dance. Det är så himla spännande! Bland mina favoriter finns Morgan och Laila. Jag tycker att Morgan är GRYM, han är verkligen en show-människa! Laila är toppen hon med, men jag gillar inte hennes stil, hon är alldeles för självsäker.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar