torsdag 1 januari 2009

Ajajaj vilken huvudvärk!

Det började igår kväll och än håller det i sig, dock lite lindrigare nu. Men men, det är bara nyår en gång om året så jag tvingade mig själv att hålla mig vaken. Det värsta som finns är när jag gör det bekvämt för mig i soffan när jag kollar på film. Då är det näst intill omöjligt för mig att hålla mig vaken. Men, jag höll mig vaken till halv två någon gång (vilket jag aldrig gör om igen med sådan huvudvärk).

Gårdagens trerätters tillagad av mig och (okej, mest) min pojkvän var mer än bara god, den var utsökt. Det är inte ens svårt att göra en smarrig och lyxig förrätt själv. Det är bara att ta ett bröd du gillar, rosta det i ugnen, lägg på skagenröra, kryddig salami, någon stark ost, ruccola och körsbärstomater (t ex). Toppa sedan med lite hackad färsk timjan. Kittlar dödsskönt i kistan, hehe. Huvudrätten bestod av oxfilé, grönpepparsås, rostade rotfrukter och sallad. Min älskling är en riktig mästerkock ska du veta, han gjorde huvudrätten själv. Efterrätten bestod av vit chokladmousse, jordgubbar och blåbär. Kan det bli mycket bättre?! 

Min nyårsafton är verkligen minnesvärd, både bra och dålig. Det är ju typsikt att jag alltid ska få ont överallt samtidigt, åååh förbannade kropp. Tack för en underbar kväll älskling, och förlåt att jag är så... så.... ja.... nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar