tisdag 27 januari 2009

Hjälp, jag är bloggberoende!

Varje morgon är det första jag gör att sätta på min MacBook för att kunna kolla in Kenzas, Stina-Lees och Blondinbellas blogg. Dessutom bloggar jag själv som en dåre. Om jag skall vara helt ärlig så känns bloggen nästan som en väldigt nära vän. Jag berättar vad jag har gjort under dagen, vad jag skall göra imorgon, framtidsdrömmar med mera. Som jag känner det just nu skulle jag inte klara mig utan min blogg. Från 7:an till 9:an skrev jag dagbok varje dag. Jag har liksom ett slags behov av att "skriva av mig". Det är så himla kul att ta fram de där gamla dagböckerna, jag skrattar som en tok åt alla mina galna bedrifter. Det roligaste jag kan minnas var när jag lyckades bläddra fram till dagen då jag fick börja sminka mig i skolan för mamma och pappa. Hahaha! Jag var jättelycklig och hade ritat en bild av vad jag hade haft på mig i skolan den dagen och en bild på en mascara. Jag ritade väldigt mycket i mina dagböcker, men jag klistrade även in biobiljetter och annat kul. 

För tillfället har jag och min pojkvän en slags dagbok som vi skriver i till varandra lite då och då och sen byter den hem någon gång ibland. Jag brukar skriva däri när det är något som jag vill säga till honom när han inte är där jag är. Som nu t ex. Jag älskar min underbara pojkvän mer än något annat och jag är så otroligt lycklig som har honom. Han finns alltid där för mig när jag behöver honom. Om det fanns ett nobelpris i att ha ett hjärta av guld så skulle jag nominera honom direkt!

1 kommentar: