tisdag 20 januari 2009

Mmmmm...

Efter en hektisk dag kunde jag, för en liten stund sen, äntligen varva ner med en styck mosad semla och en härlig kopp kaffe. Jag var inne i Göteborg tidigare för att fixa japanskaboken en gång för alla och nu ligger den äntligen där den ska, hemma hos mig, och bara väntar på att få följa med på lektionerna. På väg hem blev jag väldigt sugen på en stor saftig semla, proppad med mandelmassa, så jag var helt enkelt tvungen att springa förbi utanför ICA där de brukar stå och sälja dessa härligheter. När jag väl skulle sätta mig och vänta på bussen välter en av mina påsar som är proppad med böcker rakt på semlepåsen... YES! Eller inte... Men det var god i vilket fall som helst, trots att den inte direkt var något praktexemplar i skönhetsväg längre.

Nu sitter jag i en av mina stora mysiga T-shirtar som jag fått på mitt sommarjobb (de är VÄLDIGT generösa på det där stället) laddad och klar för ännu några avsnitt av SATC. Det är så skönt att bara krypa ner i sängen och koppla av med min Hello Kitty-filt, som min pojkvän gav mig i julklapp förra året, och vända blicken mot skrivbordet med min MacBook som jag använder när jag kollar på SATC-avsnitten. Jag älskar verkligen min laptop, den följer med mig överallt runt i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar