lördag 24 januari 2009

ÅH, äntligen!

Nu har jag sträckläst andra halvan av "Mörker och blåbärsris" och skrivit två datorskrivna A4-sidor om boken och författaren, plus att jag har sprutat ut kommentarer. Min hjärna är helt död. Jag kan fortfarande inte fatta att jag har gjort det, jag har verkligen dragit mig för att göra det, vilken slappis jag har blivit! Men idag blev det ändrig. Eftersom att min pojkvän ändå var tvungen att plugga så kunde jag ju lika gärna göra det jag med.

Förut, direkt efter att jag läst ut boken, var jag bara tvungen att ta en paus innan jag började skriva om den. Jag kände mig helt kokt (jag var inpackad, lager på lager, med en filt över mig) så jag, min pokvän, mamma och min syster gick en promenad för att kyla ner oss, rensa hjärnorna lite och få frisk luft. Väl hemma igen gjorde jag varm choklad åt oss och ostmackor med honung och gurkskivor. Jag älskar verkligen honung på ostmackor! 

Imorgon skall jag jobba med en pp-presentation om London som jag påbörjade i skolan i torsdags. Det skall bli roligt, jag gillar att sitta och pilla lite med bilder och göra en snygg presentation. Men nu tänker jag inte göra något mer skolarbete idag, jag är MER än värd några avsnitt av SATC, och ikväll blir det filmtajm igen, fast först har jag utmanat min älskling och min syster i "Nya bondespelet". Mowhahah de har inte en chans...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar