söndag 18 januari 2009

I mitt rum...

Efter ett härligt skivstångspass åkte jag hem med mamma och min syster och käkade middag. Det blev lax, ris och en god sås. Efter det var det pang på läxorna. Jag läste "Rapunzel" på tyska och skrev en sammanfattning som skall redovisas (med stödord) på torsdag, sen hade jag en filosofiläxa också. Filosofi är väldigt knepigt, men också väldigt intressant. Det gör att det går rätt snabbt att läsa läxorna, plus att faktan fastnar och inte bara går rätt igenom skallen. Allt som är intressant (eller VÄLDIGT knepigt) fastnar lättare tycker jag.

För tillfället sitter jag och väntar på att min syster skall bli klar med det hon håller på med, hon ville nämligen kolla på SATC tillsammans med mig. Sen måste jag nog sova för det blir en tidig morgon i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar