onsdag 28 januari 2009

Accessoarer m.m...

Jag tänker ofta på olika accessoarer jag vill köpa som skulle passa mina olika outfits, det är bara det att jag inte så ofta hittar det jag vill ha. Idag däremot, när jag var inne på Gina Tricot, hittade jag exakt det jag sökte! Ett superfint guldhjärta och ett par VÄLDIGT stora örhängen som skall matcha mitt nya linne när jag ska ut och festa. Wiiie, jag längtar efter att få använda örhängena, de är so not me, jag brukar alltid köra med säkra kort (typ nätta pärlörhängen) men den här gången kör jag på oversize-ringar så att det bara sjunger om det. There are no rules anymore.

Idag var det verkligen kaos i skolan på UF-lektionen. Mina två medföretagare var tvugna att göra en spanskaredovisning halva tiden så jag satt som ett fån och läste tävlingskriterier inför UF-mässan. Vi har bestämt oss för att delta i Bästa Vara och Bästa Säljare. För att ha en chans att ens komma i närheten av att vinna krävs det en hel del saker (t ex att man skall skriva minst 2 A4-sidor om produkten) så det är inte helt lätt, men det fixar vi, vi har ju varandra. När jag väl satt i min ensamhet och försökte få ordning på en lista med vad vi måste göra innan mässan, kom min pojkvän som sänd från himmelen. Jag tyckte lite synd om honom för jag var ganska stressad och dessutom röt jag till åt honom, när han lekte med min mobil, och var allmänt gnällig. Sen berättade han för mig att de sökte folk på ICA Kvantum och då kom jag helt plötsligt på andra tankar. Jag släppte allt som hade med UF att göra och började tokskriva ett CV och personligt brev som en galning. Det blev snabbt ihopkrafsat med de nödvändigaste detaljerna, men tror du inte att datorn krånglar då?! Jo, självklart. Thank god för USB-minnet som gjorde att jag kunde skriva ut på skolans biblioteket istället. När jag väl hade min ansökan i näven rusade jag bort till ICA för att lämna in den. Iiiih, snälla, snälla... Pick me, pick meeee!!!

Sen kunde jag andas ut (och min pojkvän med) efter det rasande tempo jag hållit den senaste timmen. Jag och min älskling hittade min syrra inne i Kungsmässan och sen släpade hon med oss till en massa skobutiker (det var då jag slank in på Gina Tricot) innan det var dags att gå till bussen.

När vi kom hem lagade vi en smarrig middag, kyckling i kokosmjölk med advokado, bulgur och couscous. Smarta som vi är, hade min syster och jag inte kollat så att couscousen räkte. Naturligtvis gjorde den inte det så vi fick göra både bulgur och couscous. Aja, det blev i alla fall fler alternativ att välja mellan. Olyckligtvis hann min pojkvän inte stanna mycket längre, så jag tryckte ner en av mina muffins som jag bakade igår, i hans påse som han hade med sig, så att han skulle känna sig lite uppskattad i alla fall, trots att han har en sånn satmara till flickvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar