fredag 10 april 2009

Påskafton imorgon då...

Åh, jag minns när jag var liten, jag fullkomligt ÄLSKADE påsken. Jag har alltid fått mitt påskägg av "påsktuppen" som på något underligt vis lyckats lägga det i min säng, under huvudkudden, när jag sov. Att jag aldrig vaknade! Snacka om att sova djupt alltså!

I dagens läge bryr jag mig inte om påskäggen, det är ändå bara äckliga godisar i dem. Det bästa med påsken är ju att få komma hit till farmor och farfar och bara vara. Jag genomgår en väldigt jobbig period just nu. Mina känslor... ja herregud, de spelar mig verkligen ett spratt. Jag gråter för minsta lilla och när jag väl börjat kan jag knappt sluta, tårarna bara forsar ner för mina kinder. Det är som att någon har vridit på en kran som är OMÖJLIG att stänga av. Suck...

Jag läste i alla fall i min bok "Bli av med din oro" idag, och även lite i en broschyr om ångest. Skall jag vara helt ärlig så känns det inte riktigt som att det som behandlades i boken och häftet hade så mycket med mig att göra. Oro, visst, men inte på det viset att jag går och oroar mig att jag har cancer så fort jag känner en knöl någonstans. Häftet om ångest handlade mest om panikångestattacker, vilket jag inte riktigt kan påstå att jag har. Visst, jag har ångest, men inte på det sättet som beskrevs i häftet. Lite besviken är jag allt, jag hade hoppats på att komma till insikt lite nu när jag ändå var här och hade tid att läsa om sånna här saker. Lyckligtvis har jag en bok till, "Självkänsla nu" av Mia Thörnblom, som min bästis var gullig nog att låna ut till mig. Får väl börja läsa lite i den imorgon då eller nått...

Om en kvart börjar "King Arthur" på kanal 5. Jag har sett den förut, inte världens bästa film kanske, men underhållande för en kväll som denna. Satt med farmor förut och kollade på "Talang 2009". Guuuud vad han som dansade, med den lila mössan, var duktig! Ibland önskar jag att jag också hade någon talang...

Ha en toppenbra påskafton nu, hoppas att du får ett STORT påskägg PROPPAT med massa GOTT godis!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar