söndag 5 april 2009

Orka...

Jag mår skit! Jag orkar inte ha det såhär längre. Varföööör???!!!! Egentligen får jag skylla mig själv för att jag åt för mycket godis igår, och dessutom alldeles för fort. Typ mööööla. Suck... blääää... Nu har jag kramp i magen också. Toppen! Inte...

Du undrar säkert varför jag inte har bloggat på ett tag, men det är för att jag har sovit borta två dagar i rad och min kompis som jag sov hos i förrgår har inget internet för tillfället. Just nu sitter jag hemma hos min pojkvän och bloggar. Han ligger i sängen, stackarn, han kom direkt från ett lan igår och han hade inte sovit speciellt mycket.

Nu till min fredag: Först var det ju tänkt att jag och min tjejkompis skulle ut och festa för att fira lovet, men så blev det inte. Hon hade festat dagen innan (en torsdag jag vet) och hon hade inte kommit hem förrän typ klockan sex på morgonen. Great! Därför satt hon och åt frukost när jag ringde henne vid tretiden på eftermiddagen. Vårt gemensamma beslut blev att istället ha myskväll hemma hos henne och se på film. Först var hon bara tvungen att åka in till Göteborg, där hon går i skolan, och hämta lite skolgrejer som hon behövde jobba med under lovet. Vi sa att vi skulle mötas på pendeln lite senare. Väl på pendeln möter jag min bästis och vi blir jätteglada båda två. I Kållered stiger min kompis på och vi tre sitter och tjötar hela vägen in. Min bästis skulle sitta i publiken till "Jag vet vad du gjorde förra lördagen", men först skulle hon vänta på en kompis som också skulle med på det.

När vi kom fram till Göteborg var jag jättehungrig så jag drog till Burger King och satte i mig en cheeseburgare, medan min kompis var iväg och hämtade sina böcker i skolan. Min bästis var med mig, och när vi väl satt där på Burger King på centralen kom hennes kompis också.

När jag hade ätit klart följde de med mig till JamJam och Hemköp. Till en myskväll är godis och cola ett MÅSTE. Sen lämnade min bästis och hennes kompis mig för att dra iväg till programinspelningen, och då passade jag på att kolla lite på smycken inne på Åhléns i Nordstan. Då ringde min kompis och sa att hon var klar och vi möttes upp för att sedan sätta oss på Café Vanlij och snacka.

Efter typ två timmar började min kompis bli hungrig och vi ändrade oss igen, varför inte gå på bio när vi ändå är i stan? Så, vi drog till LunchXpress i Nordstan där hon käkade pasta och lax, innan vi gick bort till Biopalatset. Helst av allt hade vi velat se Kenny Starfighter, men den gick inte just då så vi stod och valde mellan Marley och Jag och Slumdog Millionaire. Ingen av oss orkade med något speciellt seriöst, så vi tog Marley och Jag. Filmen började 21.15 och klockan var 19.20 när vi hade köpt biljetterna. Jaha, och nu? Vi styrde vår kosa mot Gamle Port där vi tog varsitt glas rött och jag tog lite Dooleys också. Där satt vi sedan ända tills vi var tvugna att gå bort till bion igen.

Filmen var verkligen jättemysig. Perfekt just i förrgår! Den var rolig, charmig, sorglig... jaa allt jag kunde önska mig av en film just då. Jag hade inte så speciellt höga förväntningar innan, det är bättre att bli överraskad än att bli besviken.

Ojojoj vad långt jag skriver! Nej nu får jag ta och ge mig, lite får jag spara till senare hehe.

Ha en härlig söndag nu!
Kramkram <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar