onsdag 1 april 2009

Njutning

 
Åh, denna underbara dag! Efter mitt nationella prov i Svenska B, som jag gjorde klart på ungefär en och en halv timme, gick jag till ICA och köpte jordgubbar, grädde och mörk choklad 70% från Lindt. Sen tog jag första bästa buss hem till min pojkvän, som var ledig idag, och ställde mig att baka en supergod choklad-fudge-tårta.
Jag garnerade tårtan med jordgubbar och serverade med vispgrädde, men det blir säkert lika gott med vaniljglass och andra frukter och bär. Till det är en kopp kaffe ett riktigt måste!
Idag har våren verkligen visat att den är kommen. Jag har sett fjärilar, humlor, påskliljor, solat i bara BH och trosor på altanen (jag svettades som attan!) och till och med känt doften av någon som grillade när jag var ute på promenad för en liten stund sen.
Det blev tyvärr inget aprilskämt idag. Jag kom på ett bra skämt, men jag glömde bort att använda det. Äh, det är ju egentligen toppen! Jag har ett skämt att använda nästa år istället, jag slipper fundera ut något nytt!
Imorgon har jag tyskaprov. Det känns helt ok, jag kan det hyfsat i alla fall. Jag orkar inte plugga sönder mig längre, det får helt enkelt gå som det går.
Nej, nu skall jag gå och se på film med familjen och njuta av resten av den här härliga dagen!
Ha en underbar onsdagskväll!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar