torsdag 2 december 2010

Heidi Montag

Snygg eller inte, det är frågan....


Jag säger bara inga kommentarer på den alltså...

Men nu till detta väldiskuterade ämne - Size Zero idealet. Hur kan vi, dagens samhälle, tycka att det är snyggt att vara undernärd med en massa konstiga saker instoppade i kroppen. En väldigt konstig fråga, eftersom att det är/ska vara snyggt enligt vårt ideal. Man skall ha stora bröst, men helst naturligt å inte för stora, smal men inte för smal, absolut inte tjock för då är du en utomjording som bör särbehandlas.... Typ... Det är i alla fall uppfattningen jag får av alla som lever och bor i den här världen. Sjukt, egentligen... För det är inte många procent av världens befolking som föds och förblir enligt idealet utan att antingen svälta sig eller operera sönder sig... Se bara på Heidis näsa?! M J wannabe typ... A jag vet inte vad jag ska tycka, men jag måste nog tyvärr säga att jag slaviskt skulle vilja vara som idealet, MEN, jag accepterar min kropp som den är idag, även om jag inte är nöjd. Till alla er tjejer därute... Det är inte värt att få den där ätstörningen. I 4:a år har jag lidit... 4 år av mitt liv, bortkastade på att försöka bli perfekt... Å ju perfektare jag tycktes bli.. Desto olyckligare blev jag... 

Vill ni läsa mer om min ätstörning och hur jag mådde under den här perioden så får ni gärna kika bak i arkivet... Jag föredrar å leva i nuet och blicka framåt, då det var en såpass mörk period i mitt liv.. 

Nej usch va deprimerande... Nu ska jag fortsätta att kolla på första säsongen av The Hills.
Baj baj.

3 kommentarer:

  1. det sjuka är att man faktiskt tar åt sig av idealet, även om man hela tiden försöker intala sig att man inte gör det. xD

    SvaraRadera
  2. Eller hur?! Klart man vill va smal med lagom stora bröst! (fast inte som Kisse då för det är extremt överdrivet).

    SvaraRadera
  3. Måste säga igen att jag är sjukt stolt över dig<3

    SvaraRadera