fredag 31 juli 2009

Efter bion...

















Happ... efter åter ett besök med Mr Potter vandrade jag runt lite på stan för att se om det fanns något kul att handla. Hittade ett par svarta Cheap Monday inne på Weekday för 400 kr. Hade ett par för några år sedan (när jag var typ EMO) men de gav jag bort (så DUUUMT gjort!).

Efter trippen till Weekday bar det av till Shock, hade sett på internet att de hade vita nitskärp på rea. Hur coolt är inte det liksom?! Vitt mot svart, DÖLÄCKERT!

Har haft ett recept i min inbox på en vegansk kladdkaka ett tag nu och när jag traskade hemåt blev jag väldigt sugen på att baka. Svängde in en snabbis på ICA, köpte soyaglass, vegetabiliskt margarin och lite kakao. Resten av ingridienserna hade jag hemma, trodde jag. Vaniljsockret fick jag skippa. Här kommer receptet!

Vegansk kladdkaka <3
100 g mjölkfritt margarin
2 dl sojamjölk
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
4 msk kakao
2 dl vetemjöl

Smält smöret. Blanda sojamjölken och sockret. Tilsätt vaniljsocker kakao och mjöl. Vispa till en slät smet. Smörj en rund glasform med mjölkfritt margarin. Grädda i nedre delen av ugnen ca 10 min i 225 grader. OBS! Kolla kakan! Den ska vara kladdig när den tas ut.
Lycka till!

Ska se Mumien på 3:an sen. Myyys!

Ha en myspysig kväll!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar