lördag 25 juli 2009

GODMORGON VÄRLDEN!

Var det att ta i? Neeeeda, det tycker jag inte. Yey, idag är det lördag och min pojkvän slutar jobbet kl 14! YES, jag slipper vänta ända till kl 18! GÖTT!

Först ska vi väl åka och fixa hans Xbox, det går inte att spela alla nerladdade spel på den, och nej, jag tankar inte. Slutade när Ipred togs i bruk.

Ikväll blir det grillning vid havet, om vädret tillåter, annars drar vi nog hem till någon polare och myser. Tills dess skall jag fixa mig lite, men jag börjar känna mig riktigt skabbig efter att ha haft samma kläder i typ en vecka. Har inte orkat ta mig härifrån för att åka och hämta nya. Har liksom vuxit fast i datorstolen eller TV-soffan. Vad har hänt med mig?! Jag... kollar... på TV! Det har typ ALDRIG hänt. De senaste dagarna har jag bland annat följt finalen av ett gammalt top model och skrattat åt när Tori Spelling, höggravid, försöker sig på att måla hus. Vad tar världen vägen?

Det känns lite tråkigt att min blogg inte har speciellt många läsare, runt 10 unika varje dag. Du får gärna tipsa mig eller andra om bloggen. Jag skulle gärna vilja ha fler som gör reklam på bloggen, hittills sammarbetar jag bara med några st. Google Adsense är bra, har tjänat 100 kr, men kan inte få ut pengarna förrän det går upp till 1000 kr. Vet att enda sättet egentligen för att göra folk intresserade är att lägga upp TONVIS med bilder. Jag är i alla fall sånn själv, ju fler bilder, desto bättre tycker jag om bloggen. Har slappat till mig rejält på den biten på sista tiden. Men! Inga ursäkter! Har faktiskt med mig kabeln till kameran hit och allt så det är ju bara att köra in den i datorn och börja ladda upp.

Hur som helst... Tänkte berätta lite om gårdagen. Igår, när min pojkvän kom hem, hade vi fullt upp i köket med de sista förberedelserna inför när gästerna skulle komma. Vi hade gjort en supergod välkomstdrink, bestående av martini och en ny Schweppez, med smak av typ citron och lime (tror jag).

När gästerna kom var det mingel on the backside (på altanen alltså) innan middagen serverades, grillad fläskfilé, potatis i ugn, grillade grönsaker och en massa annat gott. Till det serverades ett supergott rödvin och läsk till de som hellre ville ha det.

Efterrätten hade min BF's mamma gjort, Jordgubb/Björnbärs-rutor med lite vistpgrädde, vailjglass och choklad sås. Jag skippade efterrätten. Var DÖMÄTT efter den underbara middagen. För mig blev det ett litet glas Sheridan istället, mumma!

Just det, glömde nämna det lilla charmtrollet till hundvalp som gästerna hade med sig. Det var en 11 veckors liten blandis (schäfer, labrador, collie...) som tog oss alla med storm. När jag låg i sängen på natten tänkte jag bara på hur mycket jag skulle vilja ha en hund. Det känns så tomt utan djur. Något fattas. Det liksom ekar i mitt hjärta. Om jag kunde skulle jag ha en hel bondgård, nej, ett ZOO! Jag älskar verkligen djur. När jag var mindre drömde jag om att bli veterinär. En annan rolig sak är att jag hatade dockor. De är så himla hårda och har läskiga ögon, jag ville hellre ha en gosig mjukishund att mysa med.

Gud va många gosedjur jag har haft i mitt liv. Det är helt SJUKT! Jag minns en gång när jag hade blivit tvingad att packa några soppsäckar med dem som jag inte brukade leka med så mycket, de fanns helt enkelt inte plats för alla, plus att jag alltid fick nya när jag fyllde år och vid andra tillfällen på året. Vi slängde dem i en UFF-konteiner. Iofs är det ju för en god sak, barnen i de länderna som allt skickas till har ju inte möjlighet att köpa egna, där är mat och vatten A och O. Men ändå! Mina gosedjur! Snacka om ångest att skiljas från dem! Alla hade de en egen speciell plats i mitt hjärta...

Jösses vad det här blogginlägget blev långt nu då. Det roliga är att det känns som att jag skulle kunna skriva precis lika mycket till, just idag, just nu. Wiiieee! Nej men... Får ta och lugna ner mig lite. Skall snart gå och duscha efter min dagliga joggingtur.

Ha en UNDERBAR lördag, I mean it!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar