onsdag 15 juli 2009

Seeeeg

Bläk va seg jag är. Trots att jag har vart ute och sprungit en morgonrunda, ätit nyttig brunch och sovit hyfsat bra i natt.

Brunchen var en sallad, bestående av fullkorns couscous, champinjoner, tomater, cashewnötter, ruccolasallad, lite annan lilaaktig sallad och zucchini. Kryddade gjorde jag med örtsalt och oregano. Eftersom jag inte kan leva utan något sött, ringlade jag en smal sträng med honung över. Det hade inte gått annars. Till det drack jag såklart kaffe och ett glas vatten.

Du anar inte hur SJUKT jobbigt det är att försöka avvänja sig vid ett sockerberoende. Jag är gaaalet sugen på att ta cykeln bort till Willys och köpa lite godis. Men jag måste försöka stålsätta mig! Det bästa sättet är att planera, få inspiration ur gamla Allers-tidningar eller liknande. Annars är den där pizzan mer än välkommen. Ååh... pizza.... Jag lovar.... Det här kommer inte att gå ändå, det är bara att inse faktum. Jag kan försöka köra ett mål riktig mat om dagen i alla fall, med sallad, kolhydrater, protein och allt vad jag nu kan tänkas behöva. Okej hrmm... det är väl en hyfsat bra regel.

Nej nu ska jag väl gå ut och "ta lite luft", sen skall jag spela Heroes of Might and Magic II. Älskar det spelet. Laddade ner det igår. Fast, först råkade jag ladda ner soundtracket till spelet, bara. Det är så typiskt, fast sen blev det rätt på andra försöket i alla fall.

Jag vet att min blogg är supertråkig nu när jag inte laddar upp några bilder, men jag LOVAR, jag ska bättra mig. Får lägga fram kameran vid middagsbordet ikväll så att ni kan få se lite hur jag har det. Tills dess....

Ha en superduperbra onsdag!
Kramkram <3

1 kommentar:

  1. Sök hjälp! Jag gjorde det och det hjälpte. Du kan _aldrig_ klara det själv. ALDRIG!
    En som vet.

    SvaraRadera