måndag 13 juli 2009

Vilken gentleman!

Jag hatar att gå upp på morgonen. Speciellt på måndagar. Usch. Så, även denna morgonen, tar jag mig likt en zombie in i badrummet och gör mig i ordning för att sedan dra ner till spårvagnarna. Väl på centralen kände jag att den var dags att göra något åt saken, styrde stegen mot 7eleven, en kopp kaffe var något jag mer än behövde.

Väl inne på 7eleven kom det fram en man till mig:
- Du, jag måste bara säga att du är otroligt vacker!
Oj, eheh, inte direkt vad jag väntar mig att höra på morgonen när jag hasar mig fram som en zombie.

I kassan när jag skulle betala, och mannen som gav mig komplimangen står i kassan brevid, står jag och bökar runt i min plånbok, försöker hitta en femma till:
- Jag betalar för henne.
- Oj, tack! Bjuder du mig? Va gulligt av dig!
Gratis kaffe, aldrig fel! Vilken gentleman!

Ha en skön måndagskväll!
Kramkram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar