lördag 1 augusti 2009

Good morning!



Tänkte bara slänga in ett snabbt "efter-frukosten-inlägg". Efter min dagliga joggingrunda, fem varv runt huset (det är rätt långt, inne mellan husen finns en stor park), som brukar ta ungefär 20 min + stretching efteråt.

Frukosten bestod av en stor kopp kaffe, ProViva Blåbärsdryck, soyayoghurt med jordgubbssmak + ekologisk müsli utan konstiga tillsatser och sist men inte minst egengjort bröd med sallad och två tomatskivor.

Här kommer receptet på ett superenkelt och gott frukostbröd (det är inprincip bara att ta det som finns hemma och det du är sugen på):

Angelicas frukostbröd <3
Fiberhavregryn (lite mindre än vetemjölet, kanske hrrm nån dl)
Vetemjöl (testa dig fram, degen skall vara fast, inte kletig)
Socker (ca 1 msk)
Salt (½ tsk ungefär)
Vatten (typ 2 dl)
Olivolja (nån msk eller 2)

Blanda alla ingredienserna med händerna och forma degen. Dela den sedan i lagom, lika stora delar och forma dem till tekakor. Platta ut "tekakorna" och sätt in dem i ugnen på ca 175-220 grader. Grädda bröden mitt i ugnen.
Lycka till!

Nej nu skall jag verkligen ta och göra mig iordning. Skall hem till min pojkvän och plugga bilteori.

Slänger upp en dagens outfit innan jag drar.
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar