måndag 3 augusti 2009

Middag och bakning!
























Dagens uuuunderbart goda (och fullkomligt ekologiska) middag bestod av fullkornsspagetti och en sås med stekt tofu, röda linser, färsk basilika, chilisås, soyamjölk, japansk soya, vitlökspeppar, salt, durumvetekorn och hrmm... tror att det var allt.

Efter middagen har jag suttit och pratat i telefon med en massa olika människor. Rätt trevligt, jag tycker om att prata med alla, höra vad de har för sig och så.

Kände att jag ville ha något till det goda teet (Senscha vanilj), som jag köpte på Kahl's Kaffe igår, att mumsa på så jag bakade några knapriga kakor. Här är det jag hade i:

Angelicas müslikakor <3
Senscha vanilj tee (ca 1 msk)
Socker (4 msk)
Ekologisk frukt & Nötmüsli (så mycket som du tycker blir bra)
Vetemjöl (lite mindre än müslin är enda kravet)
Soyamjölk (ca 1 dl)
Vegetabiliskt margarin (100 g)

Blanda allt i en bunke tills det blir en deg, gärna lite kletig, den skall inte vara som när du bakar bröd (dvs helt fast). Rulla eller klicka ut degen i lagom stora bollar på en plåt och platta till dem lite. Sen är det bara att hä in dem i ugnen (200 grader) i ca 10 min.
Lycka till!























Nu skall jag nog ta och se lite på TV, skall bara kolla lite grejjer på nätet först. Hrrm... ikväll blir det alltså en stor kopp te och en mumsig kaka. Aaaah.. Jag älskar att baka! Skulle kunna göra det varje dag... Fast... Det gör jag ju inprincip redan hehe.

Åh... Julen... Nu längtar jag dit. "REDAN?!" tänker du säkert. Svar: JA. Jag är det störta julfreaket du kan hitta, värre än en femåring. Men, skillnaden är att det som gör mig så freaky är allt julstök, inte julklapparna. Åååh... baka lussebullar, julstäda, pynta granen, stoppa nejlikor i apelsiner, dricka glögg... ÅH JUL KOM NUUUU! Orkar inte med hösten. Det är bara en LÅÅÅÅNG väntan. Fast, det är väl det som är halva grejjen.

Vi hörs!
Pusspuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar