onsdag 21 oktober 2009

Idag har, i alla fall, JAG gort en god gärning!

Jajjamensan! Så är det! Det var nämligen så att en kille susade förbi på sin moppe utanför mitt köksfönster, när jag satt och rökte, tappade sin mobiltelefon i farten. Den flög ur hans jackficka och vecklade ut sig. Jag, som fick se hela spektaklet, skyndade mig i morgonrock och pojkvännens 45-or (!!!) ner för att hämta den så att ingen skulle hitta den och ta den.

Till min stora glädje har killen med moppen stannat bara några meter bort för att prata med en kompis vid busshållplatsen, så jag skyndar dit med hans telefon. Han blev jätteglad och jag uppmanade honom att se till att stänga sina fickor i fortsättningen!

Var försiktig med dina saker! En olycka händer så lätt!
Pöööwss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar