torsdag 15 oktober 2009

En brinnande grytvante senare...

Jösses! Du skulle sett mig igår! Jag skulle ta ut två pajer ur ugnen, och då började min grytvante brinna! Snacka om att jag blev rädd!

Saken är den att uppe i min ugn (som är väldigt gammal) är det sånna där värmeslingor som glöder orangeaktigt. Dessa hade jag oturen att råka nudda med min grytvante, som i sin tur flammade upp.

Lyckligtvis lyckades jag slå med den andra grytvanten (jag hade två på mig) på lågan och då slocknade den.

Har börjat utveckla en form av "ugnfobi" nu bara för det. Trots detta funderar jag på att baka äpplepaj idag, med min pojkväns mammas äpplen, från deras äppleträd.

Utöver det ser dagens schema ut ungefär såhär:
* Söka fler jobb
* Gå ut med lillen
* Eventuellt vara med en polare

Ha en toppendag!
Puuuuss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar