söndag 6 februari 2011

Att hata sin kropp.

Jag lever i en ständig kamp mot mig själv - dag ut och dag in. Jag försöker göra allt för att få den kropp jag alltid drömt om, jag tränar stenhårt och äter lågkalori (för det mesta), men det funkar inte för mig. Visst har jag blivit mycket fastare efter all träning men så fort jag äter något sväller min mage upp som en ballong och det ser ut som att jag har en unge därinne som skulle kunna vara påväg ut om nån månad. Det är väldigt smärtsamt inte bara psykiskt, utan även fysiskt att ha en sådan mage, för det gör riktigt ont ibland när den svullnar upp sådär. Oftast gör den det om jag äter för fort, för stark mat och för få gånger på en dag. För att min mage alltid skulle hålla sig platt skulle jag behöva leva på typ 1 dl laktosfri lättyoghurt typ 10 gånger om dan. Så kan jag inte leva. Jag borde egentligen göra en utredning för min mage, va tusan det är för fel på den och kanske gå till en dietist som kan avgöra vad jag kan/inte kan äta för att min mage svullnar upp.

Suuck.. Jag hatar verkligen min egen kropp. Jag avskyr den så mycket att jag nästan börjar gråta när jag tittar mig själv i spegeln. Hur mycket jag än kämpar blir det aldrig bra, den är fortfarande ful å med uppsvälld mage, platt röv å olika stora tuttar. Jag kan helt enkelt inte acceptera att det är såhär jag ser ut, för jag skäms så mycket, typ ute på krogen att jag önskar att jag kunde bli osynlig för alla.

OBS! Det är inte jag på bilden.

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Jag är trött på att hata mig själv. Jag vill se mig i spegeln å ba "come on sexy biatch, let's bounce!"

Just.... HELP ME!

1 kommentar: