söndag 15 november 2009

Angående mobbning på internet...

JÄVLAR vad präktiga vissa människor kan vara... Det är rent utsagt IDIOTISKT! Jag blir bara så trött på alla viktigpettrar därute (inte för att jag själv kan vara en jag med, men men).

Ok, såhär ligger det till. Jag tycker om att kommentera saker jag tycker är fel, t ex om någon har skrivit fel namn på någon person i en serie eller nått... Och ja det kan ju ses som att jag verkar vara en viktigpetter, och det håller jag med om. Men att bli kallad dagens loser (för att jag hade fel i det här fallet)... Hrmm.. Inte ok... Men egentligen borde jag inte bry mig för jag känner inte personen, vars blogg det gäller, ändå stör jag mig HÅRT. Grrr....

När jag var mindre och precis hade "upptäckt" internet (jag var la 10 år eller nått) hände det en hel del saker. Jag höll bland annat på och gjorde hemsidor, hade lärt mig HTML och hade en massa groups på msn (det var la där "karriären" började). Skapade bland andra In The Heart of The Forest, Marsvin Online, Stall Löfgård m.m... En av dessa sidor (minns inte vilken, tror inte ens att det är någon av de jag nämnde) hade jag en biträdande värd på som slutligen anklagade mig för att ha snott hennes texter. I själva verket var det inte jag, utan en annan av mina biträdande värdar som hade tagit texten och klistrat in den på min sida (SKAFFA INTE BITRÄDANDE VÄRDAR SOM DU INTE RIKTIGT LITAR PÅ). Det blev krig.... KRIIIIIG!!! World War III typ. Hon mobbade mig på msn, på sidan... överallt på internet. Hon slutade aldrig att tro att det var jag, och det var så hemskt, jag var liten och jag gjorde verkligen ALLT för att försöka göra henne gladare, men det lyckades aldrig. Sånt här händer, men vad skall man göra?! Det är ju svårt att bevisa, när det faktiskt var jag som var värden på sidan (de biträdande värdarna har ju mindre ansvar). Mådde väldigt dåligt för det här, länge. Hon kallade mig saker som jag inte tänker ta upp här, och hennes kompis, som jag också hade på msn var lika hemsk hon med. Nätmobbning är INTE ok. Egentligen borde det uppmärksammas mer, tycker jag. Det finns ju folk därute som är 1000 gånger värre drabbade än mig, som säkerligen blir mobbade via alla sajter + mobil m.m...

Har du blivit mobbad på internet någon gång? Berätta gärna i kommentarerna!

Ojdå, va långt det blev.. Nej, nu skall snart laga middag, köttbullar + något. Får se vad det blir...

Ha d!
Pöwssi <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar