tisdag 26 oktober 2010

Jag i min nya velour-dress

Så här ser jag ut när jag äter godis.

Ingen vacker syn X_x...

Hehe XD jaoo...
Ang Wicca då.. Jag hittade mig själv med hjälp av Wicca, My Chemical Romance, rollspel och HTML. Japp.. Det hela började med att jag hittade Ionas trolldomshörna.. minns inte hur jag hittade den, men jag var väldigt intresserad av magi när jag var yngre, jag älskade Harry Potter, Sabrina och Charmed. Jag antar att jag skulle söka på något med vår käre gamle vän Harry å vips så hamnade jag inne på Ionas Trolldomshörna. Allt som stod där fascinerade mig och jag började testa formler och övningar som fanns beskrivna på hemsidan. Jag märkte till min förvåning att många saker faktiskt fungerade, å det var både skrämmande och helt fantastiskt på en gång. Idag, då jag är mer erfaren vet jag att det inte bara handlar om "hokus pokus" å plötsligt har man allt man önskar sig. Magi handlar om energier, man ska rikta dem mot ett speciellt mål och koncentrera sig på vad man vill uppnå. Det handlar om att tro och att vara målmedveten. För er som är mer intresserade av att läsa lite mer objektivt så kan ni läsa här: http://www.wiccainfo.se/, eller här http://www.wicca.nu/.
 Dock tycker jag att ni borde låna och läsa denna boken: "Wicca - Vägledning för den självständiga utövaren" av Scott Cunningham.

SNART E D SAMHAIN, LADDA UPP MED PUMPOR!


2 kommentarer:

  1. Jag blev inte klokare när de blandade in pentagram. Kan wicca vara paganskt?

    Och godis på en vardag, ajabaja. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jepp.

    Haha jag äter alltid godis och skräpmat, när jag känner för det. Äter det typ en eller två gånger i veckan, käkar typ aldrig godis på helgen så det jämnar ut sig^^,

    SvaraRadera