söndag 19 september 2010

SD i riksdagen....


Jag sitter å grinar nu, nej jag skojjar inte. Jag lipar som en idiot. Jag blir så ledsen, asså seriöst... Vad fan händer?!!! Hur tänker folk?!!! De tänker bara på sig själva! Tycker ni om främlingsfientlighet eller?!!! Tänk om ni behövde komma till ett annat land av olika anledningar. Skulle ni gilla att bli nekade eller bli behandlade annorlunda p g a främlingsfientlighet?!!!!!

Jag är djupt besviken på er som röstade på SD. Ni vet inte vad ni har gjort...

4 kommentarer:

  1. ett tips.. läs på om de du pratar om innan du yttrar dig. en rubrik talar inte meningen på insidan.

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad jag pratar om så lägg ner. Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med "en rubrik talar inte meningen på insidan." Vad menar du?

    SvaraRadera
  3. Okej.. vi tar de lugnt och sansat. inga sura miner.. ok? så ska ja förklara ur en annan synvinkel..
    Vi har yttrandefrihet i sverige. Ska jag gråta för att folk röstat på ett parti jag inte gillar?
    För övrigt röstade jag inte på SD. Men jag håller med i mycket dom säger. Främlingsfientlighet är inte de de står för. Jag anser att det var bra att dom kom upp i riksdagen så dom kan ta upp vissa frågor som inga andra partier vågar ta.
    Det svenska systemet är byggt på att alla är välkomna. och de är dom fortfarande! Kommer dom alltid att vara. Men jag ska dra ett exempel för att det ska bli lättare. Jag kommer från indien säger vi, jag behöver komma till sverige. Jag får komma hit. är här under ett tag men vill hem igen. Men de händer inte de heller. Jag får varken åka hem, få arbete eller någonting. Jag sitter fast i ett jävla mellan läge tillsammans med många andra som helt plötsligt blivit bortglömda. SD kan ta upp den fråga med. gå igenom all hög med invandring som finns i dagens sverige och fixa till.
    Sen för nuläget kanske invandringen behövs tappas av lite. inte för att de har något emot folk från andra länder. Utan för att vi har inte arbete nog för att kunna försörja alla.
    Om man inte börjar se framåt på den frågan snart så går hela landet i avgrunden.
    Du vet.. styra upp lite. Sen börja om på nytt...
    En annan grej om främlingfientlighet.
    De ställen som SD fick flest röster ifrån var rannebergen och bergsjön etc. Alltså, det är många "invandrare" själva som röstat på partiet + att 10% av SD:s kandidater är från andra länder. Anser du fortfarande att de är ett främlingsfientligt parti?

    SvaraRadera
  4. Jag står fortfarande fast vid det jag skrev. Jag har hört, läst och sett annat. I min ögon är SD något dåligt för Sverige. Men jag tackar för din kommentar och du får självklart tycka som du vill, som du säger, det är yttrandefrihet i det här landet.

    SvaraRadera