onsdag 20 juli 2011

Svar till dig som kommenterade inlägget nedan.

Nej, jag är aldrig nöjd. Det spelar ingen roll vad jag gör för jag kan aldrig bli nöjd. Jag har en psykisk sjukdom som gör att vad jag än gör så kommer det aldrig att kännas bra. Jag kommer aldrig att bli lycklig. Djuren, prylarna, killen och vännerna gör mig lycklig på låtsas, men jag kan inte bli lycklig på riktigt.

Så, nu vet ni. Jag skäms som bara den över min sjukdom. Jag känner mig verkligen psykiskt störd. Jag säger bara en sak - njut av era liv utan tvångstankar och ätstörningar, för det kommer jag aldrig att kunna göra igen.

Jag önskar att jag kunde förklara lite bättre hur det känns, men det är svårt. Ibland förstår jag inte ens själv. Jag önskar jag att bara kunde ta en kökskniv och sprätta upp mig själv. Men, trots alla kontiga tankar är jag en glad och omtänksam person utåt sett. Ingen vet att det är kaos inuti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar