torsdag 21 juli 2011

Bästa "dieten"

LCHF är utan tvekan den bästa "dieten" jag har testat. Man blir MÄTT, slipper sötsuget och man mår framför allt jävligt bra, hela tiden.

Tänkte dela med mig av min "omelett-ostkaka" som jag brukar göra i ugnen:

Sätt ugnen på typ 225 grader å grädda i 20-25 min.
Du behöver:
* 4-6 ägg (beroende på om du vill ha matlådor t ex)
* Mjök (ta så mycket du känner för, någon eller några dl)
* Ost (ej fettsnål! Det skall vara MYCKET fet ost!)

Jag brukar ha grädde och bär till. Jag äter den till frukost eller lunch. Vill man variera sig kan man ju alltid ta bacon i och äta den lite mer som en fläskpannkaka eller slänga i svamp och tomater för att få den lite mer omelettaktig. Fantasin har inga gränser.
Bild lånad av Bloggfamiljen.

Nu e jag iaf dömätt och ska lägga mig å glo på nån film.

Vi hörs senare!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar