onsdag 5 januari 2011

Tomhet.

Det är vad jag känner just nu. Trots pojkvän, jobb, vänner, hund, massvis inplanerat... så känner jag denna hopplösa tomhet. Varför?! Jag förstår verkligen inte... Eller... Egentligen... Jag tror jag har en aning om vad orsaken kan vara...

Jag duger inte, det är mitt problem. Det hadlar inte om att jag inte duger för andra, utan jag duger inte för mig själv. Jag är så sjukt missnöjd att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det känns som att... ja... jag verkligen.. hatar mig själv... Jag är ful, tjock och oduglig. Jag hatar att behöva känna såhär, men... det är ingenting som försvinner över en natt.

Jag önskar att jag kunde trivas i min egen kropp, att jag nån gång faktiskt skulle vara nöjd med mig själv.... Jag hoppas den dagen inte ligger alltför långt bort....

Gamla bilder på mig (från 2009, ursäkta om de är suddiga)...




Ätstörningar... ja...

3 kommentarer:

  1. Angel, jag vet att du skriver om att det är du själv som inte är nöjd med dig.

    Men jag vill bara säga att du är världens sötaste <3 jag tittar på den närbilden där du ger en slängkyss och bara ser en underbart söt tjej!!!! du duger ALLTID för mig!

    Kram från Sofie

    SvaraRadera
  2. Alexandra Tholin5 januari 2011 kl. 20:36

    Angelica! Du är jättefin i kroppen nu ! =) Va stolt över att du har lyckats gå upp i vikt istället för att se de negativt. Jag vet hur du mådde när du va smal, nästan lite för smal och du va inte lycklig då heller.

    Va nöjd !! =)

    / Alexandra Tholin :D

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer, ni är så gulliga! <3 Ja, jag var inte direkt lycklig när de där bilderna togs... Men det känns ibland lite som att jag aldrig kommer att bli det... Jag försöker alltid bete mig som att jag mår så himla bra å att jag är jättelycklig... Men det är inte hela sanningen.. Däremot skulle jag aldrig svälta mig igen. Jag tänker inte utsätta mig för det jag gjorde då. Jag vill bara gå ner några kilon... Jag gick upp 20 kilo på ett år. 20! FUCKING KILO!!! Av dessa ska 5 bort innan sommaren iaf, då kommer jag väga 65-67 nånting, och det är iaf ok. 70-72... huh...

    SvaraRadera