onsdag 5 januari 2011

Angående kommentarerna till inlägget under...

... Jag vet att ni bara vill mig väl, och det vill jag också.. Men det är inte så lätt när man levt i 4:a år med en jävligt skev bild av sig själv. Inte förrän år 2010 blev jag "frisk", eller iaf "normalviktig" och hyfsat nöjd med det.

Jag vet att jag aldrig skulle kunna bli riktigt tjock, dvs rejält överviktig... Jag kan äta inprincip hur mycket som helst utan att bli tjock, dricka cola varje dag, men nyttigt är det ju inte.

Därför försöker jag satsa på en sund livsstil där jag käkar nyttigt, typ sallad, till lunch på vardagarna (eftersom jag bara sitter på kontor och knappt rör mig mer än på gymmet) och lyxar till det på helgerna. Slinker väl ner en och annan choklad bit under veckan med, men det kan jag med gott samvete unna mig ;)

Hoppas ni förstår att ni inte behöver vara oroliga. Att vara missnöjd är en sak, att svälta sig en annan. Jag är och förblir en 60+are (på kilo-fronten)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar