söndag 21 december 2008

Hemma igen...

Jag rusar runt i rummet och packar ner träningsprylar. Om en stund skall vi (jag och min syster) åka och träna skivstång. Passet vi skall gå på hålls av en ledare som jag inte vet vem det är. Hoppas att han är bra. Jag känner mycket för biceps och mage idag.

Mamma har stått och bakat vörtbröd hela dagen. När jag kom hem förut möttes jag av den ju(l)vliga doften. Det var helt underbart. Vörtbrödsbakandet tänker jag ta med mig när jag har flyttat hemifrån. Det blir helt enkelt ingen riktig jul utan hemmabakt vörtbröd. Det kan inte på långa vägar jämföras med de som säljs i butikerna. Mammas vörtbröd är tusen gånger saftigare än "köpebrö". 

Imorgon kommer en av mina vänner hem till mig. Det var otroligt längesedan vi sågs sist. Jag skäms för att jag inte ringde tidigare (jag ringde igår). Hon fyller dessutom år den 26 december så jag får inte glömma bort att säga grattis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar