torsdag 25 december 2008

Åh vilken härlig morgon!

Kom nyss hem från en skön joggingrunda i den frostiga naturen. Det var så otroligt stilla och frosten svepte sig vackert över landskapet. Jag älskar verkligen min morgonrunda sådana dagar! Dessvärre är det inte alltid lika kul. Jag springer i alla väder, storm, regn, snö, åska... Ja till och med hagel (fast det var inte alls så trevligt, jag fick rätt ont i mina kinder den gången).

Om en stund kanske de andra i familjen vaknar (jag är alltid uppe först). Då skall vi laga risgrynsgröt och mysa länge vid frukostbordet. Tills dess skall jag läsa lite till i min bok, "julresan" av David Baldacci. Boken handlar om Tom Langdons resa genom USA med tåg. Stämningen ombord på tågen (han byter en gång) är helskön. Jag bara älskar att krypa ner i soffan med den här boken och sträckläsa. Alltså, läs boken!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar