lördag 20 december 2008

Hemma hos min älskling <3

Jag kan knappt fatta att jag sitter här igen vid min pojkväns dator. Jag har längtat jättemycket efter att bara få vara, att inte göra någonting... att bara mysa... Det är det vi brukar göra. Det enda dåliga är att jag slappnar av så himla mycket tillsammans med honom att jag somnar. Jag kan inte kolla på en hel film utan att somna om vi ligger tillsammans i soffan. Jag försöker verkligen, men det är så varmt och mysigt att jag istället svävar in i sömnens värld.

Åh, om fyra dagar är det julafton! Det har gått så himla fort! Det skall bli supermysigt att fira jul hemma i år, det var ett tag sen nu. Jag har lovat mamma att hjälpa till med mat och städning, det tycker jag inte att hon skall behöva göra själv. Dessutom tycker jag att det är kul. Jag lovar, jag tycker att det är kul. Det bästa jag vet är att göra det fint innan gästerna kommer och alla andra förberedelser. Vad gäller köket så är bakning något jag gärna gör ofta. Hittills har jag bakat lussebullar, pepparkakor, kolakakor och knäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar